ÖĞRETMENLER VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ALANI
Okulumuz öğretmenleri ve idarecilerinin katılımıyla Eğitim felsefesi, öğretmenliğin misyonu konulu seminer gerçekleştirilerek konuyla ilgili müzakereler gerçekleştirildi.
PROJE ADI: Artırılmış Gerçeklikle Matematik ve Zeka Oyunları Sınıfı
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Ayşegül AKGÜN
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Şahan DURMUŞ, Ensar ECE
PROJE ÖZETİ: Artırılmış gerçeklik sanal ortamda oluşturulan nesnelerin gerçek ortam üzerine yerleştirilmesi teknolojisidir. Burada bilgisayar ortamı sanal ortam olarak tanımlanır. Gerçek ortamda içerisinde yaşadığımız gerçek dünya ortamıdır. Artırılmış gerçeklik teknolojisinde bu iki ortam bir araya getirilir. KUllanıcılar hem gerçek hemde sanal ortamda etkileşim halindedir. Bu projede amacımız artırılmış gerçeklikle oluşturulmuş öğreneme isteğini artıran, anlamayı kolaylaştıran, kalıcı öğrenmeyi sağlayan bir sınıf modeli tasarlamaktır.
PROJE ADI: Üslü Kripto
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Ayşegül AKGÜN
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Yusuf AKŞİT, Abdülmelik GÜCÜ
PROJE ÖZETİ: Kriptolar bilginin gizliliği yada açıklanmaması gereken bir durumun gizlenmesi için kullanılan şifrelerdir. Sanal, Bilim, Savaş ve hatta sadece iki bireyin bilmesi gereken durumlarda bile kriptolar önemlidir. Bu projede üslü sayılar konusundan yararlanarak deşifre edilmesi güç özgün bir şifreleme sistemi oluşturulması amaçlanmıştır.
PROJE ADI: Yansıt Şifrele
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Ayşegül AKGÜN
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Eren ÇELİKYÜREK, Davut Can OBALI
PROJE ÖZETİ: Bu projede koordinat sistemi ve y=-x doğrusuna göre yansımadan yararlanarak deşifre edilmesi güç özgün bir şifreleme sistemi oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bulunan şifreleme sistemi farklı alanlarda bilgi gizliliğini sağlamak amaçlı kullanılabilir.
PROJE ADI: Altınpi Şifresi
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Selma DAĞ
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Ömer KARADAĞ, Zeynep Kübra TAŞCAN
PROJE ÖZETİ: Bir şifreleme bilimi olan Kriptoloji bilginin belirli bir sisteme göre şifrelenmesi ve bu şifrenin güvenli bir ortamda alıcıya iletilmesi ile uğraşır. Günümüz teknolojisinin hızı göz önüne alındığında güvenlik açığınında önemi ortaya çıkmaktadır. Şifreleme algoritmaları matematiksel algoritmalardan oluşur. Bu şifreleme yönteminde bir kelimede bulunan aynı harflere farklı harfler karşılık gelmektedir. Buda şifrelemeyi daha güçlü kullanılmaktadır. Bu sayede her seferinde değişen bir şifrelemeye ulaşılması hedeflenmiştir.
PROJE ADI: Sence Hangisi?
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Duygu DAYAN
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Yura DANIŞMAN, Mücella AYSAL
PROJE ÖZETİ: İletişim, duygu düşünce ve bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Kısacası iletişim insanlar arasındaki bağı güçlendirme sürecidir. Projemiz iletişim sürecinde ben dili, empati kavramlarıını güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
PROJE ADI: Ben Kıraathane Nedir Biliyorum
DANIŞMAN ÖĞRETMEN: Rümeysa TİLKİ
PROJEDE YER ALAN ÖĞRENCİLER: Nurullah GÜZEL, Muhammed Mehdi IŞIK
PROJE ÖZETİ: Bölgemizde insanlar senenin büyük bir bölümünde hakim olan kötü hava şartları nedeniyle günlük hayatlarının önemli bir kısmını kıraathanelerde geçirmektedirler. Kıraathaneler okuma yeri anlamına gelmesine ve de ilk defa kuruluş amacıda bu yönde olmasına rağmen bölgemizde bu şekilde amacına uygun kullanılmamaktadırlar. Projemizin amacı bunu öğrenmek ve öğretmektir.